Vårsola varmer og det er på tide å gjøre det litt vårlig i huset med noen enkle grep…….

Noen håndklær i ny farge til badet. Jeg har valgt meg en farge som er frisk, lys blå. Passer godt til badet som er nøytralt i sort og hvitt. Forandring fryder alltid og det er enkelt å forandre med farger på tilbehør når rommet er nøytralt.

 

Vindusvask står øverst på lista over vårens gjøremål…..kjedelig men gledelig når jobben er gjort og vårsola kan skinne inn gjennom rene vinduer.

Gjennom vinteren blir det sot og støv på vinduene fra stearinlys samt at vedfyringa også har en innvirkning. Utvendig så merkes det at vi bor i by. Godt å få det bort i en vårlig vaskerunde slik at dagslyset kan flomme litt ekstra inn gjennom vinduene. Smile og være fornøyd med vårstemningen det gir:)

Ute i hagen er jeg så heldig å ha noen frukttrær hvor jeg kan kutte greiner for å sette i vaser innendørs. I denne vasen har jeg brukt greiner fra et gammelt epletre. Dekorativt og gratis. Her kan en bruke det som er tilgjengelig fra egen hage eller plukke med seg noe når en er på tur. Bruke store vaser eller små vaser.

Ekstra vårstemning i vinduskarmen med rene vindu, glassvaser og greiner som får friske, grønne skudd:)