Dette er ikke lamper som jeg skal ha men lamper som jeg synes kan passe hjemme hos min pappa. Et hus han har bygget selv i stavlaft, ganske så høyt under taket og tykke flotte rundåser er synlige i taket. På kjøkkenet der skal han nå lage en flyttbar kjøkkenøy med solid benkeplate i stein. Kjøkkenøya skal ha fast plass på kjøkkenet og belysning over denne er tema. 2 skuffeseksjoner under benkeplata. Kjempepraktisk.

Lampehuset, pendel Røros m/heis

Takpendelen Røros m/heis er mitt beste tips sett i forhold til at jeg også godt vet hvordan ting ser ut ellers der hjemme;) Mye umalt solid bredt panel. Litt hytteaktig med tanke på rundåser og smårutete vinduer. Fordelen med denne lampa er at den kan heises litt opp når kjøkkenøya er på «tur». Når kjøkkenøya ikke står på plassen sin er det nemlig kjekt å kunne slippe å kræsje i en lampe som henger midt i rommet.

Designbelysning, pendel fra House Doctor

2 av typen over her hadde vært tøft mens den under her i glass er mer søt….

Møllegaarden, pendel fra Ib Laursen

Se gjerne mer i linkene jeg har lagt ved for det er flere pendler som kan være aktuelle enn de jeg viser her (direkte rettet til deg pappa:)

Dyprøde kjøkkenskapfronter i tre skal bli lysmalt i samme farge som Ikea’s Lidingø-kjøkken. Fargekoden er: S0502-Y05R Hvit
IKEA (Surface Polyester, Gloss 55) Kjøkkenøya blir nemlig laget av 2 skuffeseksjoner fra Ikea og frontene Lidingø blir ganske så like som frontene som er på kjøkkenet idag. Samme type håndtak vil bli brukt på hele kjøkkenet.

Bohus, pendel «Brighton»

 

Skeidar, Cooper (ganske stor)  (denne er heller ikke dummen for takhøyde og huset i seg selv tåler det godt) Det finnes slike lamper i rent metall uten messing også.

Living, pendel «Hudson»  i betong

Lobelia, sink pendel

Lamper er alltid aktuelt og fant ut at dette kunne «serveres» pappa via bloggen fordi det var enklere og mer oversiktelig enn å bare putte linker inn i en mail;) Løp å kjøp pappa

