Akkurat nå er flisene mine på tur opp fra Oslo:) Det ble de Historiske flisene av type «liten norsk stjerne». Hele yttergangen nede er klargjort for disse flisene, trappa er malt og gangen oppe i 2. etg. har også fått sine strøk med maling…….alt for at det skal stå mest mulig i stil til disse flisene. Resten må vente til flisene er lagt.


Uskarpt mobil-bilde tatt akkurat nå fra gangen.

 
Den gamle døra midt på bildet er nå bygget inn i skapet på bildet over og dørhullet er brukt som ekstra dybde i skapet.

De Historiske flisene er spesielle og en prøveflis av denne typen er blitt vist frem til alle som har vært innom. Jeg har vært litt i overkant ivrig på disse flisene men holdt faktisk på å velge vanlige grå flis….for å gjøre det praktisk og enkelt. Flisene bygger litt ekstra og gulvhøyden var en viktig ting å ta hensyn til. Ytterdøra var nemlig byttet ut tidligere og med omramming rundt så kunne ikke denne heves noe.

Etter gulvriving i gangen så ga gubben meg strålende nyheter om at det var plass til å legge de flisene i tillegg til varmekabler etc. «bare bestill flisene dine du»:)

Om et par timer er flisene her og jeg må vel innrømme at jeg ganske så sikkert kommer til å «tørr-legge» en pakke flis for å SE. Innmari spent samtidig som jeg bare VET at det kommer til å bli som jeg har tenkt.


Historiske fliser «Liten norsk stjerne» Dette er bare en av flere typer mønster de har.

Listverk og småtterier i gangen blir gjort ferdig etter flislegging. Jakten etter lamper til gangen fortsetter også. Trenger en både oppe i trappa og en nede.

Flislegginga kommer garantert til å bli dokumentert;)

 

