Ganske så snart skal denne gangen få litt mer pleie…..

Gulvbelegg skal fjernes og veggene skrapes for maling. Idag har gubben starta ihvertfall. Litt sånn småsur for at jeg vil beholde det gamle panelet…….for det hadde vært enklere å lagt nytt iflg. gubben.

Panelet må garantert få x-antall tuber akryl i sine sprekker og litt sparkel må også brukes en del steder. Men NYTT panel vil jeg ikke ha. Nytt listverk rundt vindu, gulv og inngangsdør. Listverket rundt inngangsdøra har bare vært midlertidig og han har begynt å fjerne noe av dette akkurat nå.

Flisene på ganggulvet er jeg fortsatt i tenkeboksen på selv om gubben er enig i at de er fine og at vi kan bruke de. Se flisene her:  Historiske flisene  «liten norsk stjerne». Grunnen til at jeg fortsatt «tenker» er at jeg er litt i tvil om jeg rett og slett skaffer meg merarbeid. Flisene må impregneres før bruk og det er helt greit, men lurer på om dette må gjøres hyppig når gulvet blir utsatt for ganske så stor slitasje……. Da er det kanskje enklere med vanlige flis som ikke trenger vedlikehold……….

Gubben har avslutta skraping av gangen for idag og dro på en liten skitur med Kasan. Kasan er på litt opptrening etter den skulderskaden sin så han får ikke trekke men bare springe bak på skituren. Etter en liten skitur igår så virker skuldra fortsatt helt fin. Jippi:))

