Trimrommet i kjelleren har ikke hatt noe fremdrift på noen dager. Lenger ned i bloggposten ser dere hvorfor;)

Selv om gubben ikke er i planleggingsmodus, så er jeg ALLTID i den type modus. Belysning i trimrommet må planlegges og siden dette er et rom i kjelleren med røffe murvegger, så tror jeg NUD-lamper vil passe ganske bra. Henge et par tre stykker sammen litt her og der ut mot hjørner eller noe sånt. Plassere de sånn at de ikke blir dulta borti når rommet er i bruk. Anvendelige og tøffe:)

Bilder av Nud-lamper hentet fra http://www.lunehjem.no

Alternativet vil være noen spot-skinner eller kanskje en kombinasjon med det og NUD. Listverk og elektriker mangler fortsatt i trimrommet før det kan taes i bruk. 

Når det gjelder den bjørkestammen jeg hadde lyst til å plassere i trimrommet, så får jeg nok viljen min ja. Tipper gubben overrekker en bjørkestamme isteden for en bukett tulipaner til helga:)

Det er ikke bare belysning som planlegges. Gangen og trapperommet opp mot 2. etg. skal også renoveres totalt i løpet av året og jeg ble skikkelig glad da jeg surfa innom denne plassen:

www.historiskefliser.no

Prøve-flis ble bestilt idag og skal planlegge videre når den er i hus. Kanskje prøve å putte det inn i tegneprogram også for riktig å vise gubben hvordan det kan bli. Planer surrer i hodet. Skuffene fra den gamle anretningen som ble revet da vi laga soverommet vårt i 1. etg, har jeg blant annet tenkt å bruke i et plassbygga skap/skoskap/skoskuffer. Utfordringen er å lage det så det ikke tar for stor plass i gangen som er temmelig liten. Takhøyden er derimot stor. Bildet under er utsnitt fra gammel plantegning.

Mens jeg grubler og tegner så har gubben litt andre interesser. Akkurat nå er det full fokus på trening av hundene….og seg selv for å komme skikkelig i form til jaktprøvesesongen starter. Han bryr seg lite om Nud-lamper, oppussing og om de flisene passer eller ikke når det er snakk om jaktprøvesesong. I småstunder skal jeg likevel få lagt frem noen ferdigtenkte planer sånn at han kan få forberedt seg på diverse i tiden som kommer………for når han ikke har hunde-fokus så er han i oppussingsmodus og da må planene helst være klare:)

Bildet fra jakta ifjor høst. Gubben og Kasan

presentert bloggen min på Bloggurat.

