Trimrom i kjeller

Trimrommet i kjelleren er tegnet i Room328 Fototapeten er en kopi av den vi skal montere. Lapland river fra Photowall:) Enkelt å laste egne veggmaterial inn i tegneprogrammet Room328.

Hvit «søyle» til høyre er understøttelse til kakkelovnen i 1. etg. KAKKELOVNEN

Gammel plantegning av kjeller: https://nr14.wordpress.com/2011/01/03/kjellerprosjektet/

Status fremdrift idag er at alt av mur er hvitmalt. Vegg der phototapet skal monteres har fått sponplater. Disse er sparklet og grunnet et strøk. Ferdig malt takpanel er innkjøpt samt at gulv er innkjøpt.

Billig og enkel oppussing som gjør at gammelt kjellerrom kan benyttes isteden for at det bare står tomt. Ei byggtørke på noen kilowatt vil sørge for periodevis oppvarming når rommet skal brukes.

Dette feieluka er ikke «i drift» og pipeløpet er «blendet» av kommunens feiervesen. Feierluker (2 stk) vil bli malt med sort rust-maling. Et par lufteventiler i støpjern på veggen vil også bli malt med samme type maling.

Kjelleren er veldig gammel men den er tørr. Ny drenering og mer ventilasjon er ordnet. Gulvene er i betong men med denne type gammel kjeller så vil det hele tiden være sånn at litt fukt kan komme opp gjennom gulvet. Dette er en problematikk vi må hensynta når gulv legges i trimrommet. Ideelt så skulle både gulv og vegger vært isolert men vi velger å ta en «snarvei». Gubben er fortsatt litt i tenkeboksen når det gjelder løsning på gulvet. Mulig vi legger PLATON under gulv med tanke på fukt og luftgjennomstrømning. Det å la murveggene være uten tildekning er egentlig til det beste med tanke på miljøet og klimaet i kjelleren. På den måten får murene «puste».

Kommer med mer……

9 tanker om “Trimrom i kjeller

  1. Godt nyttår! Jeg leser med stor interesse, for jeg har uinnredet kjeller i hus fra 60-tallet. Har ny drenering, så det er tørt og fint nå, men med tynt, uisolert betonggulv, er jeg også usikker på hva jeg gjør med gulv og vegger. Det skjer nok ikke noe der nedi kjelleren før det våres :) Først skal damen få orden i rommene vi bruker daglig, skape seg gode studievaner for vårsemesteret, og kjøre på med fire M-er, mindre mat, mer mosjon :) Det er jo tross alt nyttår og tid for å ha tro på seg selv :)

    Ha en god dag!

  2. Dette ser flott ut !
    merkelig.. Jeg satt nettopp og tenkte at vi skulle hatt ett trimrom ! Jeg liker ikke disse treningssentrene og vil helst trimme hjemme..
    Vi har nok ikke plass, men å drømme er gratis ;)

    Klem,Kari

  3. Dette blir knall og tapeten blir prikken over ièn ;-)
    Gulvet skjønner jeg er en utfordring….det bør med fordel få puste. Men handyman finner nok en løsning.
    Her har mr influ kommet på besøk men formen er bedre. Grønn te nå….
    Ha en fin dag, klem fra meg:)

  4. Oi, nå er det lenge siden jeg har tittet innom.

    Skal scrolle meg litt nedover og se alt som har skjedd siden sist.

    Dette trimrommet ser jo superbra ut.
    Kom nettom hjem fra trening nå. Skulle virkelig ønske jeg bare kunne gå ned i kjelleren..

    Fortsatt Godt Nytt År :)

    Klem

  5. Heisann!
    Ser at du har vært innom hos meg, og da ble jeg naturligvis nysgjerrig :)…Synes etter å ha tittet at du har en kjempeflott blogg, og ikke minst to nydelige og flinke hunder!! Litt av samme blod som min Tuva som også har Sandtjønna’s Mezzo som bestefar…

    Kommer nok innom her igjen senere…:))

  6. Takk for det! Koselig :) Enig med deg; fotografering er kjempegøy! Gikk et fotokurs på Røros i november, og ble etter det veldig inspirert til å lære meg mere. Videregående kurs (Workshop) skal foregå i Dublin i mars, og har veldig lyst til å henge meg på det :)

    Kasan har da bra med premier han ser jeg?…Tuva startet i høst 3 ganger i uk, og da oppførte hun seg noe umodent og brukte litt for mye tid på å leke med makker. Det ødela fremdriften på søket hennes, og vi endte opp med 3.pr uk. Skal starte henne på noen vinterprøver og håper hun da har modnet litt. Hun fungerer kjempefint når hun er for seg selv. På utstilling har hun så langt oppnådd HP og CK, så den biten er jeg fornøyd med foreløpig….

    Så flott huset ditt blir!! Må være gøy å holde på med når en kan gjøre så mye selv :)

  7. dette ser jo veldig veldig bra ut, så morsomt å kunne lage «ferdige» rom i tegneprogram, så får man planlagt og sett det litt mer «live». Og så flinke dere er :-)

Kommentarfelt:

