Stue/soverom før/etter del 1

Stue og soverom er ferdig renovert…ihvertfall det meste av det. Frøkna i huset disponerer dette området og er kjempefornøyd med rommene og balkongen utenfor stua:) Bildet over er tatt fra stua inn mot soverommet. De gamle skyvedørene var gjemt inne i veggen. Mer av skyvedørene kan dere se her: https://nr14.wordpress.com/2010/06/29/skyved%c3%b8rer-med-sjarm/

Før-bilde tatt i samme vinkel

Stua er knøtt liten og TV’en dominerer litt siden den er plassert der. Det er forøvrig eneste mulige plassering i den lille stua. Underveis-bildet under gir en bedre oversikt over rommene. Skinnsofaen står på soverommet. Den ble flytta litt rundt gjennom hele prossessen. Pent innpakka i plast.

Inne på soverommet ved vinduet som vender ut mot hagen, så det slik ut. Tjukk «bølgetapet» som omtrent ikke hang fast til veggen. Det fremkommer ikke på bildet dessverre.

Ved det samme vinduet ser det nå sånn ut

Under vinduet mot hagen er det nå plassert en hvit pult av type kjøkkenbenkplate fra Ikea med avrunda kant. Pulten er 240 cm lang og det er god plass til stasjonær-pc, printer og skriveplass.

Under er det et tydelig eksempel på at hund utgjør en viktig detalj innen interiør….Kasan matcher sengeteppet;)…..og interiøret forøvring

På andre kanten i soverommet så det slik ut

Her kan en vel ane litt mer av herligheta som var på veggene før. Etter oppussinga så ble det plassert garderobeskap i dette hjørnet.

Det blir mer om skap i en senere post

Bilde tatt fra soverommet mot stua med skyvedørene åpne. Utrolig vanskelig å få tatt bilder i små rom, skulle absolutt hatt vidvinkellinse. Gjennomgående fargetema er sort, hvitt og lysgrå tapet. Det eneste nye som er innkjøpt er noen lamper og garderobeskapet. Alt annet er ting som har vært med på flyttelasset da vi flytta hit i fjor.

Dette bildet er tatt fra soverommet og på skrå gjennom stua mot enden der anretningen er og døra inn til kjøkken skimtes. Listverk står pent parkert inntil videre og bare så det er nevnt…kompressor til spikerpistol står midt på kjøkkengulvet. Med andre ord kaos der bilder ikke er tatt;) Gangen er til høyre fra stua og må ordnes ferdig.

Verandadør og 2 vinduer vender ut mot hagen og balkongen i stua. Flere enn frøkna har funnet ut at balkong er flott:)

Må bare beklage at jeg kommer til å kjede dere med flere bilder og bloggposter fra disse rommene. Det er en del flere før/underveis og etter-bilder jeg har lyst til at skal ligge på bloggen som info til senere eget bruk. Bloggen er jo et glimrende oppslagsverk :)

9 tanker om “Stue/soverom før/etter del 1

  1. Wow,for en forandring! Liker fargeskalaen veldig godt! Og de skyvedørene da!To die for;)
    Vi har tenkt likt når det kommer til pc-bord ser jeg,vi har samme benkeplaten:)Praktisk med masse plass!
    Ha en fin kveld, her forberedes det til bursdag i morgen;)

  2. Så rålekkert ut og jeg vil gjerne se mere ;-)
    Hvis jenta bor så fint, kommer hun aldri til å flytte hjemmefra, hehe :-D
    Fortsatt god mandag til deg :-D

    ps. Kasan passet meget godt til interiøret ja….

  3. Rålekkert! Så utruleg flott det vart.
    Vart så stilig med den tapeten, Det bilete av sofaen forran tapeten der kunne vore tatt ut av hvilket som helst interiørmagasin! Fekk endå meir lyst til å tørre å vera litt vågal når det gjeldt tapet i mitt neste hus no, men er nok dessverre litt feig av meg der… Men, dette var jo berre så flott!
    Ingen problem å takle fleire innlegg og bilete av dette her… :-D
    Klems

  4. Oj, så stilig det er hos deg. Her må jeg ser mer, ja :)

    Tusen takk for svar på skap/skjenk innlegget mitt. Lurer på om jeg må ommøblere litt jeg, for jeg kunne godt tenke meg å beholde skapene. Jeg er blitt veldig glad i de, og en mulig pris på kanskje 1500 er lavere en kjærligheten til skapene :)
    Kjempeflott med innspill, det ser ut til at de svarene jeg har fått er samsvarende.

    Ha en flott tirsdag!

  5. Hei,
    så trivelig at du la igjen en hilsen hos meg ;)
    Nå har jeg kost meg med å lese bloggen din, og du verden for en forandring og så fint det blir. Jeg kommer til å se innom deg igjen.
    Ha en fortsatt fin uke.
    Vennlig hilsen Elisabeth

Kommentarfelt:

