En liten fortsettelse av innlegget fra igår som viser hvor det sjarmerende gjesterommet var parkert.

 

Gøy at dere likte innlegget igår:)…men hagens eier utbrøt litt desperat at «jammen, jammen, jeg har jo ikke gjort noe i hagen iår» Du kan jo ikke blogge den?»…Klart den kan blogges:)) Bare litt sur på meg selv over at jeg ikke tok litt flere forskjellige bilder. På grunn av at det ble litt hektisk i innspurten før festen så ble det ikke tatt bilder av bordene etc.  

…men gjesterommet ble foreviget ja

En enkel huske festa i ei bjørk som står i bjørkealleen

Partytelt var oppsatt for å romme ca 80 gjester. Noen vennepar har kjøpt hver sine partytelt og noen lysslynger. På den måten byttelåner de når det skal være arrangementer som krever litt ekstra med uteplass på sommeren. Den samme ordninga har de på lange bord hvor understellet kan klappes helt inn til bordplata sånn at det tar lite lagringsplass når det ikke er i bruk.

Noe jeg heller ikke tok bilde av var at det rundt omkring var plassert flere melkespann i forskjellige størrelser med dekorative kvister.  I tillegg var det satt ut Norgesglass med litt grus i bunnen sånn at hvite kubbelys sto stødige. Disse lyste flott når det begynte å mørkne. Ei svær gryte var også plassert i en steinlagt krok omramma med hagebenker. I den svære jerngryta var det bål og en svart-kjele som romma 5 liter kaffe. Flott krok å sitte i løpet av kvelden.

Bordpyntene var enkel…..plukka av det vi fant i hagen og fylt i mange vaser. På bildet under er det blant annet grener av Lerk som er brukt.

Dekorative vannkarafler ble satt utover på bordene

…og på bildet under ser dere hvor jeg har henta min inspirasjon til hage. Runde stein hvor det er avslutta med en kant belegningsstein som gjør det superenkelt å holde gresskantene fine. Hjulet på gressklipper kan kjøre på steinkanten…..I denne hagen kjører de plenklippertraktor bare så det er sagt.

Denne type bed gjør det enkelt å vedlikehold samt at det er veldig dekorativt. Min mening ihvertfall:)Det er laga flere «øyer» med forskjellig type beplantning og også med flere stauder. Husfrua på denne gården er veldig flink til å finne beplanting som passer og hun har også kommet med tips i min hage. Det er laga gangstier som slynger seg rundt hushjørne og frem til den overbygga store terrassen med kurvmøbler. Direkte utgang fra kjøkkenet. Trenger vel ikke si at den blir masse brukt…….men tok ikke bilde;( Skal ta det ved neste besøk;)

og siden denne hagen tilhører en litt stor gård så har de selvfølgelig sånne søte små som springer rundt

