Husker dere kjøkkenprosjektet?

Nå skal det faktisk skje litt ting inne på det kjøkkenet.

Kjøkkenet slik det er nå.

 

 

Dette er linker til kjøkkenprosjektet i flere deler:

KJØKKENPROSJEKT DEL 1

KJØKKENPROSJEKT DEL 2

KJØKKENPROSJEKT DEL 3

KJØKKENPROSJEKT DEL 4

Foreløpig så blir det ikke maling av eksisterende innredning men kjøkkenet skal få et nytt vindu ved siden av det på bildet over samt at spiseplassen skal erstattes av en kjøkkenøy med dybde 120 cm og bredde 125.  Panelet på vindusveggen der skal også erstattes med noe annet. Videre på veggen ved vinduet er det i dag liggende panel som skal bort.

De ønsker seg annet enn liggende panel men tror de skal ha panelplater av en eller annen type på den lange veggen som strekker seg mot spisestua. På bilde under er det putta inn ett ekstra vindu og spiseplassen er erstatta med en kjøkkenøy. I tillegg er det hvitt panel.

Veldig tradisjonelt og kanskje litt kjedelig men samtidig enkelt å kombinere med det meste.

Siden de likevel skal bort med liggende panel og samtidig skal gjøre snekkerarbeid i forbindelse med det ekstra vinduet så har de mulighet til å heller lage glatt vegg hele veien enten med gips eller sponplate. Det vil danne et fint grunnlag for TAPET eller bare maling. Jeg har selvfølgelig laga noen utkast med litt forskjellig. Litt begrensa det utvalget av tapet i tegneprogrammet men en får uansett en pekepinn på at ting blir forandra med tapet og om en kan like det eller ikke.

Denne tapeten heter «Berry black» fra Ferm Living: http://www.ferm-living.com/wallpaper/ De har flere veldig fine tapeter.

Litt urolig med så masse trær, men det finnes roligere tre-tapet også;) Tar det bare med for å vise.

Denne er fra Fiona happy nature

Fiona: http://www.fiona-walldesign.com/ De har program som gjør at en kan prøvetapetsere i forskjellige miljøer. Veldig enkelt og flott:)

Her er også inspirasjon: http://flugger.no/Inspiration/OLD%20wallpaper%20link.aspx

Samt denne: Fiona nordic leafs

Maling kan også være fint å bryte opp rommet med isteden for bruk av panel eller tapet:

Men min favoritt på akkurat prosjektet  vil være tapet. Må jo få lov å si det;) …men det er jo opp til de som skal bo der å finne ut av om det også blir deres favoritt……

Denne tapeten er mørk men ville ta den med likevel for å kunne vise mest mulig nyanser. Taket har skrå og har hvitmalt panel noe som igjen gjør at det tåles litt mørk farge på veggen. Det ekstra vinduet gjør også at ting uansett ikke vil virke for tungt.

Når det gjelder mulig utbygging så er det satt litt på vent. Planer for dette ser dere tegninger av i linkene på kjøkkenprosjektet lenger opp på siden her.

Denne tapeten finnes i flere nyanser også i sort og hvit eller litt dusere enn den jeg har bilde av over. Liker den veldig godt selv. Klikk inn på linken under for å se mer i samme kolleksjon hos Fiona wallpaper. Den over er fra kolleksjonen Light & Bright.

FIONA WALLDESIGN

Må jo si at jeg er litt spent på om de fortsatt velger å ha panel på veggen.

HVA VILLE DERE HA GJORT??

 

 

 

2 tanker om “Husker dere kjøkkenprosjektet?

  1. hei!
    takk for hilsen hos meg. alltid kjekt!
    spennende kjøkkenprosjekt.
    tror jeg hadde gått for glatt vegg, gitt.
    særlig siden alle andre vegger ikke kommer til å være det – kjøkkeninnredning og murvegg, ser det ut til?
    det glatte blir en fin kontrast.
    ekstra vindu blir også bra! :) lyst og deilig

    har du/dere tenkt på litt ekstra bordplatedybde på øya, slik at de som skal sitte på krakkene inntil får beina litt under? smart hvis der er plass til det. ellers blir det ikke den helt store sittekomforten.

    ellers ville jeg vel ikke valgt den mest urolige tapeten. men gøy å se alle alternativene.
    viseno er morsomt og passer meg veldig bra. jeg trenger som regel litt hjelp til å se ting for meg.

    lykke til!
    jeg følger med! :)

    Hilsen Åpent hus
    lykke til!

  2. Hei nr14.
    Takk for hyggelig hilsen inne hos meg:) Ja, bloggen min er ny, så da er det koselig når noen oppdager meg.
    Koselig blogg du har også. Spennende å følge med på oppussing og forandring.

    Ha en fin dag.
    Klem fra mor

Kommentarfelt:

