Badeprosjektet jeg blogga for noen dager siden omfatter også oppussing av WC-rom og entre som er i nærheten av badet.

BAD del 1 er her:  https://nr14.wordpress.com/2010/08/06/bad-del-1-bilder-%c3%b8nskes/

BAD del 2 er her: https://nr14.wordpress.com/2010/08/07/bad-del-2/

BAD del 3 er her: https://nr14.wordpress.com/2010/08/08/bad-del-3/

Bad del 4 er her: https://nr14.wordpress.com/2010/08/09/bad-del-4-har-du-noe-pent-pa-badet/#more-1709

Oppdaga etter at alle tegninger var lasta, at det lille vinduet som er på WC ikke er kommet med, beklager;(

Frua i huset det gjelder har sett på de forrige blogginnleggene om badet. Ut fra det tror hun at hun vil ha dusjdører som er buet i hjørnet. Videre så blir det muligens at fargen på baderomsinnredning blir hvit høyglans og ikke sort. Sjakkruter på gulvet er også aktuelt samt hvite store fliser på veggen. På tegninga er disse vist i mindre format.

Jeg har laga et forslag som er litt mer i tråd med det som ønskes og selv om det ikke blir optimalt pga av begrensninger i tegneprogrammet, så får en likevel et klarere bilde av hvordan det er tenkt….og selv om dette blir kjedelig for mange så har jeg det moro:))

Hvit innredning tegna 120 cm bred og høyskap i hjørnet 50 cm.

Bilde under her av baderomsinnredning med sort benkeplate/servant.

….og med hvit benkeplate/servant.

En mellomting vil være sort benkeplate og hvit nedfelt servant. Det er min favoritt og jeg har valgt det selv på mitt bad;)

I dusjen er det på dette forslaget montert en stripe med sort mosaikk-fliser pga av at det er diskutert i tidligere forslag. På bilde under så er mosaikk-stripa fjernet.

Det gir et ryddigere og renere uttrykk uten innblanding av sort mosaikk-stripe. Siden gulvet med sjakkruter er såpass «bråkete» på en stilig måte, så blir det kanskje litt for mye med sort oppover veggen;) Min mening ihvertfall.

Utsikten fra dusjen.

Det vil være ledig plass på vegg ved dusjhjørnet bak døra inn til badet. Der kan det henges flere knagger eller håndkletørker på veggen. Det samme gjelder på veggen som strekker seg mot vinduet.

I morgen kommer tegninger med forslag til hva som kan gjøres i  entreen og wc-rom. Kun en avsluttende post;)

