Huset ved sjøen har fått litt stæsj i form av gipsfisker som er limt fast på veggen. Det er ikke vårt eget hus dessverre men vi er der på årlige sommerbesøk. En fantastisk plass og sommerens høydepunkt:) Fiskene laga jeg i fjor sommer. Brukte en kobber-fisk-form som hang til pynt på veggen inne på kjøkkenet. Fylte den med gisp og lot det tørke. Når gipsen var tørr, løsnet jeg fisken forsiktig fra forma og lot gips-fisken ligge å tørke et par dager. Den er temmelig tjukk og tung så det kreves lang tørketid.

Jeg laga enda en fisk og da begge var helt tørre, så limte vi de opp på veggen ved kjøkkeninngangen. Brukte Superfix til den jobben. Langs kanten på fiskene inn mot veggen klinte vi en strek Superfix for å hindre at vann renner inn bak fisken og ødelegger den. Vanlig hvit husmaling er brukt for å forsegle gipsen helt. Enkelt og dekorativt:)

Gipsrosene jeg laga på mitt eget hus ser du her: https://nr14.wordpress.com/2010/01/13/laga-gipsrose-til-pynt-pa-utbygg/

