Furte bua kaller jeg denne bua som er under bygging. Gubben kaller den for Gildehall.

Gubben skulle absolutt ha en liten gildehall noe som jeg var helt imot. Han rekker jo ikke å bruke den likevel sånn som han fyker rundt overalt, men greia er at han er sykt glad i å ha prosjekter både hjemme og på hytta;) Denne har han selv laga i stavlaft og felt inn rundåser i toppen. Den er bygga litt inn i bakken og lecamuren skal han plastre med stein. Mangler en del før det er ferdig. I front skal det være 2 dørar som kan åpnes helt. Dere kan skimte dørene gjennom vinduet. Det er faktisk de 2 gamle verandadørene fra huset vårt i byen med kryssglass. De er litt for høye, men jeg har tenkt å få skifta litt glass i de samt kutte høyden litt.  I tillegg få tak i smijernshenglser, lås og hvitmale de. Mekke litt og gjenbruke litt. Vet ikke helt om det går, men skal prøve.

Foran er det allerede lagt skifer på et platå hvor det er plass til bord og benker. Inni furte bua skal det være benker på 3 kanter og et ildsted i midten med en røyk-hette som går opp gjennom taket. Varmekabler i skifergulv. Torv på taket. Blir sikkert ferdig ….en gang….

Når jeg nevner at det fortsatt mangler listverk på soverom på hytta samt at badstua heller ikke er ferdig, så skjønner dere sikkert at jeg var litt imot å bygge den furte bua. Badstua er bygga som en egen liten bygning og er tatt i bruk men mangler dusj og en del finish;) Jeg er litt mer tilhenger av å gjøre ferdig et prosjekt helt før en begynner med noe nytt samt vedlikehold. Gubben vil bare bygge bygge.

Skigarden rundt hytta har han også satt opp selv.