Lysekrona på hytta

Denne lysekrona henger i stua på hytta. Solid lysekrone i smijern.

Mine svigerforeldre anskaffa denne til sin hytte for mange mange år siden og den ble også brukt i  ganske lang tid til de ble lei. Ikke lei av selve lysekrona, men lei av å skalle hodet i den;( Takhøyde og plassering gjorde at den hang litt utsatt til og solid som den lysekrona er, så ble det litt rått parti når kollisjoner oppsto. Lysekrona ble derfor stabla vekk i et skap hvor den lå lenge.

Da vi bygga oss hytte selv så huska jeg på lysekrona som lå i skapet på hytta til svigers. Spurte litt pent om lysekrona kanskje kunne få bo i vår hytte……og det fikk den:))) De var bare glade for at vi kunne gjøre bruk av den.

Hytta vår har ganske stor takhøyde så vi har ingen problemer med kollisjoner. Den pynter opp i stua….sort, solid og kjempefin:)

5 tanker om “Lysekrona på hytta

  1. For en flott blogg du har!! Takk for koselig kommentar hos meg også!!

    Gleder meg til å se mer hos deg!! Utrolig flott det huset har blitt, for en jobb dere har hatt!!

  2. Ja – man skulle ønske man var synsk i en byggeprosess – kjedelig å føle at man er på etterskudd… Kommer seg kanskje etterhvert? Og det er sikkert ikke siste gang vi møter på noe «plutselig»…..

    ha en fin fredag…om litt:-)

  3. takk for komentaren på min blogg. den lysekronen henger i hallen vår før man kommer inn til stuen. den skjenken skal males hvit og rokokkostolen skal trekkes om og males hvit, så det blir litt sånn hvit stil der. det er slik jeg har det i hele huset. Den stålampen kan jo kansje bli fin med en ny sjerm, men jeg aner ikke hvilken skjerm som kan passe.

Kommentarfelt:

