Støvsuging i min PC

Lørdag og datakrøll. Min Dell ville ikke starte. Null skjermbilde bortsett fra svære striper i forskjellige grå-nyanser. Skulle nesten tro det var en tapet-prøve. Forsøkte å restarte flere ganger uten hell.

Skal innrømme at jeg er litt borskjemt når det gjelder PC og vedlikehold av dette. Det er frøkna i huset som rydder og ordner med de tingene og så får jeg «ren» PC tilbake. Idag er hun ikke hjemme og panikken var stigende her i sted med tanke på å være uten PC.

Min PC har vært litt forsømt i det siste. Støvete og fæl samtidig som det er evigheter siden den ble rydda på. Støvsuging måtte være tingen tenkte jeg for det var sikkert godt mulig at den hadde støv på «hjernen» sin…..

Det finnes jo sånne søte små støvsugere som dette:

Denne varianten kommer fra www.toppshop.net I hello kitty-utgave. Ikke akkurat det jeg har i hus.

«James» min robot-støvsuger hadde vel fint kunne krappa opp på tastaturet, surra litt rundt og dratt med seg en del støv. Niks. Han er forresten opptatt ute på soverommet akkurat nå;)

Neida, en må bruke det en har. Foma sentralstøvsugeren ble henta frem. 

:

Tja, kanskje litt kraftig saker for en liten PC-rengjøring. Putta en sånn tynn nylonstrømpe på støvsugerslangen og støvsugde tastaturet. Nylonstrømpe for at taster ikke skulle forsvinne rett i støvsugeren. Synd at fotoapparatet ikke var hjemme for fangsten jeg fikk skulle vært fotografert. Støv, skitt, hundehår og smuler. Skjønner jo ikke hvordan alt det der fikk plass i tastaturet for det så jo ikke såååå ille ut liksom. I samme slengen fjerna jeg batteriet på undersiden og tok en runde med støvsugeren der også. Veldig forsiktig støvsuging og ikke på full guffe.

Starta opp PCen igjen og den FUNKER:)))) 

Nå er det scanning av  virus som pågår, diskfragmentering og sletting av forskjellige ting som gjelder.

……og jeg fortjener vel litt skryt av frøkna når hun kommer hjem ikveld for jeg synes jeg har vært veldig veldig flink:)

 

5 tanker om “Støvsuging i min PC

  1. Ja det er helt utrolig hva som kan samle seg i et tastatur. Kjenner godt til den med hundehår….
    Smart det med nylonstrømpe, det skal jeg bruke neste gang jeg må støvsuge min ;)

    Klem C.

  2. Datatrøbbel er kjedelige greier.
    Etter at jeg kjøpte meg mac har jeg ikke hatt et eneste problem. På over to år!! Love!!
    Hadde Acer før som bare var en pest og en plage.
    Her blir det kun mac fremover :)
    Ikke trenger man noe antivirus program heller. Joho!!

    Fortsatt god helg kjære deg :)

  3. Haha – veldig synd du tok bilde her:-)

    Jeg har også støvsuget PC-en, men da inni kabinettet. Innimellom går vifta i 100 og da må jeg fram med støvsugeren:-)

    Ha en fin kveld!

  4. hehe.. Flink du har vært, men jeg vet ikke om støvsugeren hadde blitt det første jeg tok fram hvis jeg var hjemme og fikk data problemer da:-)

  5. Hi hi;D Godt du holdt hodet klart og fant en mulighet til løsning på problemet…De trenger jammen en skikkelig rengjøring på utsiden også iblant. Har gjort det selv noen ganger, men må innrømme at jeg ikke har brukt nylonstrømpe da – ingen ulykker skjedd heller, heldigvis. Men skal prøve dette neste gang! Fikk aldri skrevet noe mer til deg – har vært litt opptatt! Må ha litt ro til å skrive også! Kommer tilbake til deg!

Kommentarfelt:

