Dristig å male dette?


Dette er taket  i stua på hytta i den «gamle» delen av hytta. Dristig å bruke maling på alt dette……?

Tja….mulig det men nå blir det ihvertfall malt og ikke beisa;) Det at jeg har valgt å bruke maling har klar sammenheng med en liten utbygging av hytta. Etter utbygging av hytta vil vi få ca 10 kvm ekstra stue. Se mer HER

Dette er taket i den «nye» delen av stua som før var overbygget terrasse. Rundåsene i taket var beiset Tjærebrune. Hele hytta er malt Tjærebrun utvendig. Nå er det taket dekket med sperregrunning og malt med hvitfargen Refleksjon. Fargen på selve veggene har jeg ikke helt bestemt meg for enda men det blir i fargeskalaen hvit-beige-sand-brunt;)

8 tanker om “Dristig å male dette?

  1. Enig. Hadde også malt taket hvitt. Blir mye lysere og får et mer åpent og luftig rom. Svigers har jo slike tak på hytta si, og personlig synes jeg taket spesielt i gamledelen, sluker mye lys.. Men, svigers er steile, og vil ha det slik.. Blander meg ikke inn i hytta deres for å si det slik;)). Gleder meg til å se mer fra hytta deres, etter hvert som den tar mer og mer form;).

    På byggefronten vår jobber fremdeles rørleggeren på for fullt. Han har mye jobb foran seg.. Var i nyhuset i ettermiddag, og det er fremdeles mye som gjenstår. Tror nok ikke vi er inne til helgen heller.. Dagbøtene de renner inn de.. Men, det er igrunn ikke vårt problem;).

    Ha en fin fin kveld videre;).

    klem fra meg

  2. så kult :) Trur æ hadde gått for maling æ å :) (Æ klare ikke trehvitt panel – men på hytte e det jo veldi vanlig da…)
    Har faktisk plukka ut refleksjon til spikerteltet vårres :) Glær mæ til å få bort panelet :P

    Lykke til!

    Klæm Trine

  3. Et godt valg, etter min mening. Mye lysere og letter inntrykket på så grove dimensjoner på konstruksjon og treverk. Gleder meg til å se hytta fremover.
    Håper du har gode dager. :o)

    Fin tirsdag til deg!


    AW

  4. Hmmmmm .. nå fikk jeg litt å tenke på! Har tenkt å beise taket på hytta med tyrilin interiørbeis i fargen kaklhvit … vil gjerne ha det lyst, men «hyttete». Dette som du har gjort ble utrolig fint :) Ergo er jeg i tenkeboksen. http://www.byggehytte.com/

    • Taket inne i stua blir ble malt likedan med sperregrunn igår og akkurat nå driver gubben å maler fargen Refleksjon….noen timer med jobb;) Vi hadde nok beiset taket dersom vi ikke hadde vært nødt til å dekke over den dype mørke tjærebrune beisen. Da hadde det nok holdt med ett strøk på hele taket isteden for nå med 2 strøk.

      Jeg er fremdeles litt usikker på hva jeg skal bruke på veggene…..tror det blir en sandfarge. Jeg har mest lyst på gråfarge men må hensynta noe brunbeiset tømmer på kjøkkenet samt noe inventar. Litt i tenkeboksen enda. Prøvde med fargen kalk og det ble helt feil;(

Kommentarfelt:

