Kjøkken med stor kjøkkenøy

For noen måneder siden bisto jeg med hjelp til planløsning i ett hus som skulle bygges…….og de er kommet skikkelig godt igang:)

Bloggen I SKRÅNINGEN er også kommet skikkelig igang og ble startet av huseier Vibeke samtidig som de begynte med husplanlegging:) (alle bildene fra selve huset har jeg fått lov til å låne fra den bloggen) Les mer om huset i bloggen.


Bilde fra planleggingen jeg gjorde i Roomsketcher   Se mer fra planleggingen av kjøkkenet HER.

I utgangspunktet ønsket de en «lukket» løsning mellom kjøkken og stue men slik ble det ikke når jeg viste forslag på hvordan det kunne bli. Viste forslag med både lukket og åpen løsning;) Kjøkkenøya hadde et ikke blitt plass til med «lukket» løsning.

Kjøkkenøya de får plass til er svær og på enden blir det en hyggelig spiseplass med utsikt. Spisestue sentrert i midten foran store vinduer som sees på foto med byggebilder over her.

Kjøkkeninnredning fra DESIGNA KJØKKEN er valgt og med APOLLO grepsfrie fronter. Stilrent og flott.

Man kan jo bare glede seg til å se dette helt ferdig:)

4 thoughts on “Kjøkken med stor kjøkkenøy

  1. Så spennende da. Svært kjøkken med mange benker I like. Og enn de som støper betongbenker på kjøkkenet. Kult og billig. Jeg holder på å planlegge nytt kjøkken her med en stor øy, men er rett for at steinplate eller betong blir tungt til det gamle gulvet. Har ikke sjekket om det er bærevegger under akkurat der. Er det det så er det ikke noe problem. Hmmmm betong er jo en billig løsning, men blir det fint i vårt gamle hus? Hva behandler de det med da, for betong suger fuktighet? Lite blogglesing for tiden har ikke tid liksom. Sliiiiten, men happy for at jeg mye moro å holde på med.
    Hei hå og god helg videre
    Klem

  2. Takk for hyggelig kommentar på min blogg. Du planlegger så fine kjøkken!
    Et lite tips er å få utbyggerne til å tenke på støysvake hvitevarer. Spesiellt i åpne løsninger og der mye sosialt skal skje samtidig med at oppvaskmaskin, fryser og kjøkkenvifta går. Jeg hadde et svare strev på Fjellhytta med å få tilstrekkelig informasjon om desibel, forbrukerundersøkelser og at lydforurensningen uten at det gikk ut over funksjonaliteten på hvitevarene.
    Av smarte løsninger som jeg fikk til der var også en elsøyle montert midt i kjøkkenøya. Eltemaskinen og vaffeljernet trives godt med den løsningen.
    Ha glade sommerdager i nr 14!

Kommentarfelt:

