Kjøkkenøy laget på kjøkkenbenken

Han laget seg en kjøkkenøy min kjære far…….og bygget den på kjøkkenbenken….

Enkel ramme er laget som passer til målene til 2 skuffemoduler fra Ikea. Solide hjul som tåler tyngde.

Benkeplate i stein fra Ikea som ble riktig så fin på toppen av benken men den skapte litt irritasjon hos far da han fant ut at den var i litt dårligere kvalitet enn antatt. Benkeplaten tåler faktisk ikke varme gryter etc. Den ble anskaffet i den tro at det var mulig. Stein er liksom ikke alltid stein og på bildet under har jeg knipset hvordan benkeplaten er på undersiden……

…forståelig at den ikke tåler særlig med varme gryter.

Kjøkkenøya har to skuffemoduler på 60 cm hver pluss overheng i front og på ene siden. Flyttbar og fin med hjulene noe som passer godt i huset hos far som har flislagt stue og kjøkken i ett. Da kan den dyttes litt på dersom det er behov for det. Barstoler slik at det er koselig å sitte ved den. Lampene som ble blogget igår henger selvsagt rett over denne kjøkkenøya:)

De fleste bildene her er mobilbilder som far har sendt meg så kvaliteten er litt ymse. Skal se om jeg skal vise noen av hele kjøkkenet også……….Far har nemlig snekkert hele kjøkkenet selv også;)

7 thoughts on “Kjøkkenøy laget på kjøkkenbenken

  1. Så utrolig flink han er…rene finsnekkeren! Kjempefine lamper fra forrige innlegg…og øya var kjempesmart, så dumt med den «steinplata», hvem ville ikke trodd den kunne tåle varme gryter…når den først var av stein?
    Ha en god kveld…så kikker vi gjerne på resten av kjøkkenet!
    Klem fra Kristin

  2. Så smart dette var da…den som hadde vært litt snekkerkyndig!
    Trist og helt utrolig at ikke platen tålte varme da….regner jo liksom med det med stein!

  3. Eplet faller ikke så langt fra stammen i deres familie skjønner jeg. Ingen tvil om hvor du har arvet din interiørteft;). Lekkert var det. Litt dumt med kvaliteten på steinplata da. Trodde steinplate, var en steinplate jeg, men den gang ei;). Vil gjerne se mer fra kjøkkenet hans;).

    Ha en god dag! NÅ skal jeg komme meg opp av sofaen og få kjøpt disse bilstolene jeg snakket om hehe;).

    klem

  4. Så fint det var! Nesten så man angrer på at man ikke har laget seg en øy…;) Nei, man får vel være fornøyd med det man har!;)
    Utrolig kjedelig med den «steinplata»! Liker IKKE slike nedturer, men har funnet ut at av og til blir ikke ting alltid som tenkt… Håper den blir «duganes» alikevel!:)

    *Marita*

Kommentarfelt:

