Peis – Husprosjektet

Det spekuleres i hvilken type ovn som skal få plass i stua i HUSPROSJEKTET


Her har jeg prøvd å tegne inn Nordpeis Estoril med sidebenk. 153 cm høy, 70 cm bred og 43 cm dyp. Flere varianter av nisjer leveres som tilbehør. Enkel og praktisk, ikke for stor og ikke for liten. Som ramme kan en f.eks velge matt krom stål isteden for sort samt ha samme stålfarge på plate nede på gulvet foran ovnen.


Bilder over og under fra Varmefag

Ovnstypen Roma er fortsatt en storfavoritt hos huseierene men de ønsker samtidig å ha plass til ved i form av en nisje ved siden av. Det går absolutt an å mure nisje ved siden av Roma men siden den er så rund og fin i formen blir noe av uttrykket litt ødelagt hvis det plasseres en nisje ved siden av. Vedkurv vil vel være å anbefale:)


Stilren og pen. Bildet er av lav type Roma. Det er nok høy type Roma huseierne har i tankene.

Husk at dere kan bruke ROOMSKETCHER gratis til å prøve ut om f.eks hvor stor plass en ovn tar i stua……og det enkelt:)

En annen type peis huseierne tenkte på var en smart sak: Celsius+ pipe og peis i ett Helt ukjent for meg til de gjorde meg oppmerksom på den….Takk Marilinn:)


Bilde fra Icopal

Se mer fra stua og planleggingen der: Del 1 og Del 2

Celsius + inntegnet i stua. Enkelt å vise hvordan ting kan passe eller ikke med Roomsketcher. Plassbesparende og stilig ovn i tillegg til at den er smart og effektiv. De hadde nok valgt denne hvis det ikke hadde vært for at mureren var litt for kjapp. Kjappe arbeidsfolk skal en ikke klage over egentlig men mureren hadde altså murt pipa litt tidligere enn beregnet;) Viser ovnen likevel fordi den er så smart:)

Oversiktsbilde


Bilde i Roomsketcher og ovn Estoril

Blir det ROMA eller ESTORIL tro? ….eller noe helt annet……Akkurat det må de faktisk begynne å finne ut av for ting går raskt fremover på den byggeplassen. Les mer i BYGGEBLOGGEN

3 thoughts on “Peis – Husprosjektet

  1. Passet veldig fint inn der den Estorilpeisen med sittebenk synes jeg… Også benken under vinduet…;).

    Den stripete tapeten minnet meg på den vi ville ha i tv-stuen… Så tror jeg går tilbake til stripete tapeten i tv-stuen likevel… Ubesluttsom jeg??? Hehehe;).

    Klem fra meg

Kommentarfelt:

