Gangen – før/etter

Klar for et billed-ras?

Vi plassbygget et skap i hjørnet som skjuler nytt stort sikringsskap og ledninger. I tillegg ble døra midt på veggen benyttet som ekstra skapdybde i det ene skapet. Døra er blendet på andre siden av veggen. Høyt under taket og det ble derfor plass til ekstra skap over høyskap. Skapdører fra Ikea er benyttet. Dere skal få titte inn i skapene en annen dag.

Underveis-bilder av gangen: Her

Håpløs trang gang som er blitt ganske så funksjonell og praktisk. De historiske flisene har jeg latt bli «midtpunkt» i gangen…..og de fortjener det. Alt annet i gangen er forsøkt holdt nøytralt og rolig. Bilder skal opp på veggen i trappegangen men funderer fortsatt på hva jeg vil ha der. Gamle rammer ligger i et skap her og tankene er mange……


Klappsetet er også blitt montert. Smart siden det ikke er plass til noen stol i denne gangen.


Hjorten er henvist til 2. etg i gangen…….

Trappa ble pusset og malt. Høyglans hvitt på gelender. Veggene er malt hvite helt matt i glansgrad 10. Gammelt veggpanel er beholdt mot gubbens vilje. Gulvet er isolert og har fått varmekabler under flisene.

Vi brukte Historiske fliser av typen Liten norsk stjerne på gulvet. Storfornøyd både med servicen og flisene:) HISTORISKE FLISER PÅ FACEBOOK


Imorgen får dere se hvordan det kan bli i gangen på HUSPROSJEKTET ……..

36 thoughts on “Gangen – før/etter

  1. Denne gangen ble vel et vakkert skue, vel! Så bra at du fikk behlde det gamle panelet….lampa ble rålekker med maling….og flisene, ja, hva sier man…excellent…
    Ha en riktig god søndag!
    Klem fra Kristin

  2. Fy søren det ble lekkert!…og nydelig innslag av to stk hund:O)) Tenker du koser deg med ferdig og flott inngangsparti, og en klappstol var smart!
    Nyt søndagen, klem fra mæ;)

  3. Se her ja. Virkelig lekker, lekkert altså. Du har sannelig fått utnyttet mest mulig av gangen. De historiske flisene kommer også med rette godt frem i interiøret;). Det plassbygde skapet gjorde seg veldig bra. Flott!!.

    God søndag videre. Klem fra meg

  4. Kjempelekkert! :D Drømmegang, selv om den er litt trang ;)

    Hvis jeg får lov vil jeg gjerne vise frem dette på OppussingsOnsdag når vi begynner opp igjen…? Lager innlegg på onsdag hvor jeg legger ut mulighet til å legge igjen link. Jeg blir veldig glad for ditt bidrag! :D

    Godt nyttår!

  5. Dere er sånne flyttige! Den ble fantastisk.
    Takk for å byr hjelpen med Roomsketcher når jeg trenger den. ;)
    Heldig du med massevis snø. I stedet for har vi bar mark. Men det er akkurat en typisk vinter i Nord Tyskland. :D Ha en fin ukestart!

  6. Dærsken så lekkert…..skulle ikke tro det var samme gangen…måtte vise bildene til Gubben! Han har hatt «litt» jobb der han mannen din ;-)

    Flisa som jeg var litt skeptisk til, er direkte knallfin!!!!!

  7. Fantastisk morsom å se resultatet.
    Husker godt «litt frem og tilbake» med gubb’n som ville ha sort skifer (mener jeg å huske).
    Men det som imponerer mest er fotografen.
    Vanvittig nydelige bilder, jeg kan bare drømme om å få til noe slikt :))

    MVH Gamletrehus – Historiskefliser.no

  8. Først vil jeg takke for en fin blogg, ble veldig inspirert av gangen, og nå har vi akkurat lagt fliser fra Historiske i vår gang! De skal fortsatt impregneres og fuges, men vi synes det ser veldig fint ut foreløpig:) Vi planlegger nå å lage plassbygde skap, og jeg er veldig nyskjerrig på hvordan dere har løst det inne i skapene!!

    • Fint at du har funnet inspirasjon i bloggen:) Trodde egentlig at jeg hadde blogget hvordan det ser ut inne skapene men mulig jeg ikke har gjort det. Skal sjekke litt og se…..kanskje jeg evnt. lager ett innlegg. Kort fortalt så har vi dekket en døråpning med det ene skapet som da samtidig har fått ekstra dybde. I hjørneskapet har vi skjult sikringsskap men har god plass til oppheng. Plassbygde hyller nederst i begge skap. Skal finne noen bilder…….

  9. Hei!
    Så flotte bilder av en nydelig gang! Jeg skal selv helrenovere gangen og bruker hvitfargen S0500-N på vegg og trapp, ( samt gråfarge S3000-N på trinnene i trappa ). Har bestilt prøver på historiske fliser i den fargen du har, men synes det er vanskelig å se om de passer med hvitfargen jeg skal bruke. Hvilken hvitnyanse har du i din gang?

    • Min første tanke når vi skulle male i gangen var å prøve å matche den gråfargen i gulvflisene som farge på trappetrinn. Jeg endte opp med å kjøpe fargen «skumring» (lys grå). På veggene er det gamle panelet beholdt og siden panelet ikke er helt feilfritt etter mange mange år på veggen så valgte jeg å male i helt matt ren hvit, glansgrad 10. Høyere glansgrad gjør at «småfeil» synes bedre.

      Hvitfargen i flisene forandrer seg når de blir behandlet og brukt slik at gulvet får en slags naturlig patina. Det er derfor nesten umulig å finne hvitfarge som passer 100 %.

      Tilbake til den trappa så begynte vi å male et par trinn med den gråfargen og stoppet der. Jeg hadde lovet meg selv at jeg aldri skulle ha hvitmalt trapp igjen (har hatt det før i annet hus;) men for meg så ble det helt feil med den grå fargen i trappa…..så malte over med hvitt;) Vanlig hvit gulvmaling. Angrer ikke på at trappa ble helhvit for det passer godt selv om det ikke er praktisk med hvitmalt trapp. Trappegelender ble malt i høyglans (glansgrad 80) ren hvit. Det skaper en fin kontrast med glans mot matte vegger.

      Lykke til med din oppussing:)….og selv om jeg ikke ble fornøyd med gråmalte trappetrinn i trappa mi så kan det bli veldig vellykket i ditt trapperom:)

      Marit

  10. Hei! Jeg lurte på hvilken farge du har brukt på fugen på flisene? Vi skal ha disse flisene på badet, men jeg er litt usikker på fargen på fugen. Line

  11. Vi skal ha disse flisene i vår gang, jeg lurer på hvordan renhold er siden de er så lyse og mye hvitt. har tre små barn….

  12. Hei, og gratulerer med en nydelig flis på gangen. Jeg skal i gang med å legge disse flisene på kjøkkenet mitt, og er usikker på om jeg skal velge 15 eller 20 cm. Det er vanskelig å se ut fra bildene jeg finner på nett, hvilken størrelse som er brukt. Hvilken størrelse har du på dine fliser :-)

      • Takk for raskt svar, da går jeg for 20×20. Bor i et tømmerhus fra 1880, og ser på den flotte gangen din at jeg må oppgradere flisene i gangen min også :-) Hadde i utgangspunktet tenkt å legge betong-gulv, men det var før jeg var innom Historiske.no. ;-)

Kommentarfelt:

