Steinmur og før-bilder

Dette er forsiden av Nr 14. Bildene taler vel for seg.

Arealet har vært fullstendig nedprioritert og har stått uberørt etter at huset fikk ny drenering. Det samme med arealet helt borte i hjørnet og mot høyre som er foran karnappet. Før-bilder derfra HER

Nå er arealet langs gata endevendt:)

Jordmasse ble gravd unna for å legge murblokker langs fortau ut mot gata.

Tonnevis med singel ble brukt som dreneringsmasse både under murblokkene og bak blokkene.

Muren tar form og fortsetter i en slak bue ut der gubben står. Helt i hjørnet er det laget en biloppstillingsplass for 2 biler. Litt bedre plass ble det også foran trappa inn til huset. Om vi skulle ha stakittgjerde eller bare beplantning på toppen av muren ut mot gata ble også diskutert heftig.

Kaffepausen ble tatt når de var kommet så langt som dette. I den anledning så vimsa jeg rundt der ute og så jo med en gang da at TRAPP måtte bli integrert i buen på muren;)….Gubben protesterte vilt og mente at det måtte vi bygge etterpå for steinene passet ikke og ting var ganske så umulig ifølge ham. Gravemaskinmannen kom meg til unnsetning og mente at tja, tjo det kunne vel la seg gjøre det:))….en ekstra nystekt vaffel til kaffen så var avtale om trapp i boks:)

….så da begynte de å lage trapp samtidig som de stablet murblokker videre i buen. På toppen av dette nivået er biloppstillingsplassen. Gubben ble mer positiv til trapp underveis når han så at det faktisk ble veldig så bra:)


Ikke helt ferdig på bildet over her men godt på vei.

Nå er muren helt ferdig og det er bare finmekking og beplantning som gjenstår samt hvit singel der rester av den grå singelen ligger.

Jada….vi er godt i gang med litt beplanting i hagedeln foran karnappet;) Flere bilder kommer men det får bli når jeg rekker å ordne med det.

6 thoughts on “Steinmur og før-bilder

  1. WOW, dette så fint ut :-D Men så er jeg gal etter stein ;-) Enda bra han med gravemaskina hjalp deg, hehe for trappa ble knall !!
    Vi har holdt på ut i hele dag..helt av i armer og rygg, hehe. Vi er litt perfeksjonister begge to…
    Nå skal jeg på jobb, klem til deg:)

  2. Se på det du. Riktig så lekkert blir det. Er enig med deg, den steintrappa måtta bare inn der den er;). Tipper mannen din ser det nå som den er laget;)). Gleder meg til å se resten, og ikke minst denne furtebua deres, og da litt mer enn de små utsnittene i forrige innlegg;).

    Her er det som jeg skrev i mailen lite som skjer på husfronten.. Har planer om å gjøre ferdig et dukkesengprosjekt denne uken en gang, så får vi se hvordan det går;).

    God søndag videre.

    Klem fra Marilinn

  3. Hei :)
    Jeg holder også på i hagen min, og har en skråning som skal «pusses opp». Det er litt av et prosjekt, og det vanskeligste er å finne ut hvordan vi vil ha det.
    Jeg likte veldig godt deres løsning, takk for inspirasjon.
    Hvis du vil se utgangspunktet vårt, titt gjerne innom bloggen min :)

  4. Hei igjen, jeg sliter litt med linkene inn til bloggen min. Hvis du trykker på navnet mitt, kommer du inn på kunst og håndverks-bloggen min. Går du inn på siden «om meg», ligger det link til min personlige blogg. Jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg endrer at navnet linkes til min private blogg.. Vet du hvordan jeg gjør det? Hilsen FruTekopp

  5. Tilbaketråkk: Tips til skråning? | Hildes Blogg

Kommentarfelt:

