Triste rom på Røkke-hotell?

Oppdal har snart fått nytt hotell som inntil videre bare blir kalt Røkke-hotellet. Denne uka var et visningsrom ferdig i hotellet og noen interiørkonsulenter fikk si sin mening om hotellrommet.  TRIST og DEPRIMERENDE mener de.

Er du enig?

 

Artikkel om dette i Adresseavisen idag: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1459513.ece og bildene er også henta derfra.

Dette er en skisse av hotellrom som også ligger tilgjengelig i artikkelen

Med min egen forkjærlighet for brunfargen så synes jeg rommene er fine men synes nok at deler av kritikken er fortjent. Det trengs litt varme og den svært store mørke veggen kombinert med veldig mørkt gulv gjør det i overkant tungt. Den første tanken som slo meg var å kanskje ha gjort noe med den veggen…tapet med mønster….kjapt surfa og funnet:

Osborne & Little http://www.tapetgalleriet.no/default.pl?showProduct=3403&pageId=285

Eller denne fra Ferm

Kolleksjonen Graphics in nature fra Ferm Living. Branch. Utrolig tøff tapet men kanskje fortsatt for mørkt til den veggen.

Alternativt fototapet med f. eks et høstmotiv fra Oppdalsfjella. Bildet er ikke fra Oppdal men bare tenkt som en tanke. Høstfarger vil også spe på med den tiltrengte varmen rommet så sårt trenger pluss at det hadde skilt seg litt ut. En av interiørkonsulentene nevnte også bruk av fototapet og jeg håper hun får gjennomslag for det:))

 

http://www.photowall.no/photo-wallpaper/categories/landscapes#page=12

5 tanker om “Triste rom på Røkke-hotell?

  1. Det øverste rommet var trist, det andre veldig tungt ja. Kunne godt friska det opp litt,brukt en lysere sengegavl eks. Eller en annen farge/tapet som du sier.

    Ha en fin helg.

  2. Litt enig ja.
    Selv er jeg også glad i grå,brun,beige og sort, men ville nok gått for en lysere gråfarge eller tapet som du mener :)

    Nå er helgen rett rundt hjørnet.
    God helg til deg :)

  3. Hei! Takk for hilsen og god helg til deg også! Er i Asker i helgen for å hente den nye bilen! Har kjørt rundt i hele dag omtrent;) Koser meg veldig…Herlig med ny bil!

    Litt shopping har det også blitt;) Har kjøpt meg en ny vegglampe! Gammeldags nopret glasskjerm – som skal henge over sofaen i den etterhvert nyoppussa stua vår…gleder meg til det!

    Mette:)

  4. Må jo kommentere bildene også! Synes det mangler noe jeg…litt fargekontrast, kanskje – eller mønster som du allerede har nevnt…Det blir fort kjedelig nå alt er i samme «farger»/mangel på dem! Synes jeg! Ellers likte jeg fargene!

    Har funnet fargepalett til huset vårt også – den endelige må jeg vel si, skjønt jeg mangler en turkisfarge: dvs ncs-koden til en dempet turkis eller noe lignende bondeblå, som går mot det grønne…Haha litt av en forklaring;) Jeg må ha litt turkis, rødt, blått og lilla inn i interiøret – kommer ikke utenom farger, ser du!

Kommentarfelt:

