Pizzadeig og pizzasaus

Den nye bakerovnboka til Else Rønnevig lanseres i mars 2010: http://www.sprossa.no/1_nyheter.php

Dette er noen bilder derfra og info om denne ligger på hennes hjemmeside. Der er det også noen oppskrifter til bruk i bakerovn samt info om bakerovn. Hun har gitt meg lov til å bruke disse bildene og oppskriftene i bloggen:)

 

Bilder av bygging av bakerovn

Nå var det ikke brød jeg hadde tenkt å lage selv om dette ser vel så godt ut;) Nei, idag er det pizza og her er oppskrifta jeg skal bruke og så også finnes på hjemmesidene www.sprossa.no 

Her er oppskrifter på pizza og tomatsaus:

 

 

Nå er dette enormt stor porsjon med 5kg hvetemel. Min bakerovn i kakkelovnen har ikke såpass stor kapasitet så jeg har halvert oppskrifta og likevel blir det masse.

Det som ikke blir brukt av deigen idag, fryser jeg inn i porsjonspakninger. Da har jeg deigen ferdig til neste runde med pizza i bakerovnen;) Jeg lager også mindre porsjon av tomatsausen.

I tillegg kommer jeg til å bruke stekt elghakk og kanskje pepperoni-pølse. Spe på litt med det jeg har tilgjengelig. God ost som topping.

Siden dette innlegget blir innmari langt, så blogger jeg resten imorgen. Blir ikke tid til blogging når ovnsfyringa starter…..

Kommentarfelt:

