Gjenbruk av skrivepult

I kjelleren har det stått en skrivepult med understell av stål. Den var stabla bort med tanke på «kan få bruk for», men siden den er så innmari stygg har jeg funnet ut at den ALDRI vil bli brukt til skrivepult.

Stålunderstellet skal bli kjørt på gjenbruksstasjonen på Hegstadmoen men PLATA skal ikke dit.

Senga til guttungen er en rammemadrass som er 120 cm bred og plata er 122 cm bred. Litt flaks med disse målene for da passer det akkurat å bruke den til en sengegavl nå som det nye rommet hans begynner å bli ferdig.

I forbindelse med flyttinga vår i fjor sommer ble det også lagra unna en del gardiner. Noen gardinlengder i mørkebrunt tykt bomullsstoff ble ikke kassert. Nå har jeg henta frem den ene gardinlengda og jeg har tenkt å kle pult-plata med den. Stoffet stifter jeg stramt på plata med stiftemaskina.

Hadde forberedt å bruke vatt under det stoffet, men det ble faktisk penere uten. Plata er ca 3 cm tykk. Det blir litt tøffere med de helt rette kantene på denne gavlen sånn at stilen blir litt «stram». Guttungen blir 13 år og han er ferdig med lekebiler og Ole Brum på lampeskjermen…..dessverre……men den røde ugla «Uggly» liker han heldigvis. De røde detaljene på rommet vil gå fint imot det helt mørkebrune stoffet på sengegavlen.

Nå trenger jeg bare litt muskelkraft på resten av dette prosjektet for å få bært sengegavlen den dit den skal være.

Gleder meg til å se……..og litt spent på om minsten liker det;)

One thought on “Gjenbruk av skrivepult

  1. Tilbaketråkk: Sengegavlen « Nr14 Oppussing av mitt gamle hus

Kommentarfelt:

