Oldemorsgjerde

Driver på med den planlegginga utendørs og er i litt gjerde-modus idag. Har surfa rundt og lett etter gjerde-type som vi skal ha og har vel funnet ut at det som passer best blir et vanlig hvitt stakittgjerde. Et vanlig stakittgjerde krever litt vedlikehold for at det skal holde seg pent. Stakittgjerdet på bildet kalles oldemorsgjerde og jeg regner med at det vil bli noe likt det der.

 

http://www.alu-valla.no/stakitt.html

Ble litt overraska da jeg klikka inn på dette firmaet. Gjerdet er nemlig laga i aluminium og plast. Vedlikeholdsfritt. Det hadde vel vært drømmen men tror nok vi lager et selv med trevirke;)

8 tanker om “Oldemorsgjerde

  1. Ja slike er fine. Samme som jeg har tenkt hos oss faktisk. De som er i plast ol er ikke fine ved nærmere titt. Har sett de på BObedre messe blandt annet. Tre er definitivt det fineste synes jeg. :)

    Har du hørt noe fra journalisten forresten? Vet du hvilke aviser det kommer i?
    Klem A

  2. Har sett eksempel på at plastgjerdene blir fine, men de blir ikke like fine som tre nei… Også teller miljøperspektivet for meg, plast er i utgangspunktet langt mer miljøfintlig.

    Men stakitt er flott, det er jeg helt med på :)

  3. pst, aldri si aldri, det kan godt være du får ekornbesøk du også :D Jeg bor også i villastrøk midt i byen, og her er det da plenty av dyreliv. Det hele kommer mest an på om det er nok store trær og gjemmesteder :)

  4. Hei :)
    Takk for hyggelig kommentar!
    Nå har jeg bladd meg langt ned gjennom bloggen din. Det er litt av en jobb dere har gjort i nr 14! Det er gøy at du har lagt ut så mange før-etter bilder :) Og hvilken forskjell det har blitt!
    Klem Linda

  5. Heisan!

    Ahh, liker så godt hvitmalte gjerder av alle slag.Sjarmerende og nydelig.
    Men, blir alltid skeptisk når jeg leser vedlikeholdsfritt, det har jeg ingen tro på. Grønske og alger vokser finfint på plast :)
    Har en port i såkalt vedlikeholdsfritt. Om de mener at man slipper og male, så ja. Men det er jammen mye jobb å skure grønske av.

    Hilsen fra Lisbeth

  6. Hei!
    Skal legge ut tegninger, men pga sykdom ble det ikke i dag;) Får se om jeg kan klare det i morgen når ungene er i bhg og på skolen…Kroppen og hjernen er ikke helt med.

    Ville absolutt hatt gjerde i tre! Ønsker meg et stakittgjerde her etterhvert. Vi har en liten bekk rennende forbi her og der tror jeg det kunne vært fint med et gjerde.

    Klem fra Mette
    Ps. Kjøkkenet deres er blitt kjempefint!

Kommentarfelt:

