Laga gipsrose til pynt på utbygg

 

Utbygget skal «pyntes» litt. Vi fikk godkjennelse fra byantikvaren og kommunen til å la verandaen bli bygget inn slik at det inngår som en del av stua. Dette bildet er tatt sånn rundt påsketider 2009.

Jeg har støpt gipsroser i ei gummiform jeg laga ved å låne en ferdigstøpt messing-rose.

 

Superfix er min beste venn. Duger til alt både innendørs og utendørs;) En bra porsjon lim blir brukt på baksiden av gipsrosene som på forhånd er lakka for å forsegle gipsen litt siden den skal monteres utendørs.

Deretter er gipsrosa montert sentrert på en hobbyplate som på forhånd er profilert med overfres på kantene av min far. (takk pappa:)

Hobbyplata har fått et strøk med Visir/grunning.

Resulatet ble ganske så bra. Utbygget ble kun grunnet med Visir og ett strøk med hvit dekkbeis før været ble for kaldt til å fortsette utvendig. Når våren kommer så blir det nok litt penere sluttresultat når malingsarbeidet blir ferdig. Sånn som det står nå hyler det etter mer maling;)

Det skal ordnes med trapp/gelender foran utbygget og på taket av utbygget skal balkongen med gelender ordnes. Utebelysninga kjøpte jeg hos Christiania Belysning. http://www.christiania-belysning.no/sider/tekst.asp?side=15&type=flash

Dører og vinduer er levert av: http://www.ksolem.no/  og det er produsert av: Høiby snekkeri, Selbustrand

6 tanker om “Laga gipsrose til pynt på utbygg

  1. Tilbaketråkk: Gammel tegning og planløsning fra 1923 pluss før/etter bilder « Nr14 Oppussing av mitt gamle hus

Kommentarfelt:

